Friday, March 19, 2010

Perjuangan Umno

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

UMNO itu sendiri sebuah badan yang berintipatikan perjuangan membela melayu islam tetapi kerakusan pemimpinnya sikap sombong dan angkoh yang menjadikan umno dalam krisis seperti sekarang ini. kerana kuasa dan wang ringgit menjadikan kita lupa asal perjuangan itu. kalau nak dikira perjuangan dari peringkat cawangan pemuda apa sangat lah yang kami harapkan selama ini, malah kesungguhan kerja yang kami jalankan di peringkat grassroot bukan bergaji pun. Saya dan sahabat2 yang di tugaskan bukan meminta2 demanding. Kita bukan dari golongan hartawan.

Kita lihat senario perjuangan parti umno itu sendiri. Pemimpin tertinggi dibahagian, negeri dan peringkat tertinggi kadang2 lupa menunduk kepala melihat kebawah tetapi lebih kepada mendongak. Isu yang berbangkit sekarang ini termasuklah soal kepimpinan, soal kos kehidupan soal keselamatan semuanya berkait dengan isu survival hidup bukan saja warga parti yang paling bawah tetapi juga jangan lupa masyarakat luar parti, pengundi dan juga bukan pengundi.
Hidup mereka terhimpit... inginkan jalan keluar.

Umno setelah 50 tahun kita merdeka adakah kita jadi sombong dengan pencapaian kita atau seharusnya kita jadi humble. Inilah wadah perjuangan saya dan sahabat2 untuk membuat pembaharuan walaupun ini satu kerja yang bukan mudah setelah sekian lama ahli2 umno meletakan motif perjuangan yang lain. Perubahan perlu juga dilakukan....Seseorang kena lakukan.Umno banyak berjasa melalui pemimpin terdahulu adakah kita harus campakkan umno itu setelah ramai pemimpin sekarang lupa. semudah itu kita melupakan jasa orang lama.

Pemimpin tertinggi sekarang ini seharusnya membuat pembaharuan dengan segera bagi mengelakan perpecahan. Janganlah selalu memandang rendah terhadap ahli bawahan dan yang paling penting kita selalu dengar kita seringkali memandang rendah pihak lawan(pembangkang).

Kami perlukan sokongan dan bantuan dari kawan2 semua kerana kami akan melawan menantu PM. Bukan kerana dipaksa tetapi dengan rela hati memperjuangkan pembaharuan.

1 comment: